Hipsterbaarden - Reisverslag uit Firenze, Italië van Willem Haak - WaarBenJij.nu Hipsterbaarden - Reisverslag uit Firenze, Italië van Willem Haak - WaarBenJij.nu

Hipsterbaarden

Door: Willem Haak

Blijf op de hoogte en volg Willem

15 Januari 2015 | Italië, Firenze

Joooo,

Daar ben ik weer. Na – op een kleine vakantieperiode na - een maandje in Nederland te hebben gebivakeerd, ben ik afgelopen vrijdag weer naar Italië vertrokken. Ik vloog ‘s avonds vanaf Eindhoven naar Pisa om daar een nacht in een hostel te slapen en de volgende dag naar Firenze door te reizen. Na een prima vlucht, matige nacht en een snelle treinreis kwam ik op zaterdag dan ook bij mijn appartement op de Via San Zanobi aan. Hier was het even wachten op de huisbaas, maar na een kwartier voor een dichte deur te hebben gestaan, kwam hij naar buiten en liet-ie me binnen. Geen probleem. Gelukkig is mijn Italiaans inmiddels toereikend en kostte het me niet zoveel moeite met de huisbaas te communiceren als op mijn eerste dag in Bologna.

Eenmaal in het penthouse binnen bleek dat ik het zou delen met vier dames: twee uit Amerika, een uit Brazilië en een uit Turkije. Dit was een kleine teleurstelling, aangezien ik iets meer had gehoopt in een echte mancave (met walk-in fridge!!!!!) binnen te komen. Desondanks geen ramp. De meisjes zijn aardig, en hoewel ik niet héél veel met ze om ga loopt het tot nu toe allemaal soepeltjes. Het koken wordt trouwens gedaan door de man des huizes. Het schoonmaken laat ik aan de anderen over.

Na op zaterdag en zondag een beetje doelloos in de stad rond te hebben gewandeld en op mijn kamer gechilled te hebben, ging ik maandag voor het eerst naar mijn nieuwe school: Linguaviva. Hier maakte ik – samen met een paar anderen, waaronder een Braziliaanse (pfoehhh) - eerst een toets om te testen hoe goed mijn Italiaans was/is. Vervolgens werden we een voor een in een kamer geroepen om met de eigenaar een praatje te maken. Na dit gesprek werden we ingedeeld in niveaus. Ik zit op level zes, wat gelijk is aan de hoge kant van het B1-niveau.

In mijn klas zitten wel een paar aardige mensen, maar doordat ik hier buiten school nog niet echt veel mee omga, is allemaal nog een beetje saai. Op school vormen de Aziaten een Aziatisch groepje, de Spanjaarden en Colombianen een Spaanstalige groep en aangezien ik de enige Nederlander ben, bestaat de Hollandse groep voorlopig uit één persoon. Hierdoor duren de pauzes van veertig minuten vaak net iets te lang en zit ik vaak net iets te vroeg alleen met mijn lerares in het lokaal. Feest!

Gister kwam ik tijdens een van de pauzes ineens in een soort modeparade terecht. De lerares had er al iets over verteld, maar na nog even Gegoogled te hebben, blijkt de Fashionweek van Firenze deze week te zijn. Aangezien het complex vlakbij m’n school is, zie ik vaak internationale hipsterbaarden met veel te mooie en dure kleren de blitz maken. Vond mezelf in mijn Asos-outfitje al een beetje uit de toon vallen. Ik ben geen goede afgevaardigde van Nederland, denk ik.

Verwacht trouwens wel dat het hier nog een stukje spectaculairder wordt. Er zijn meer mensen van m’n leeftijd dan in Bologna en de stad is iets levendiger. Er is veel te doen en uitgaan schijnt top te zijn. Hier nog niet veel van gezien, maar komt nog wel. Word ik nu Rome of Milano neergezet, zal het ook niet direct top zijn. En daarbij ben ik in het mooiste land ter wereld: Italië.

Wordt vervolgd…

P.S. Zondag Empoli-Inter. Ik ben er bij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Actief sinds 11 Sept. 2014
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 6821

Voorgaande reizen:

13 September 2014 - 30 Juni 2015

Tussenjaar Italië

Landen bezocht: