De bestorming van de Barcaccia - Reisverslag uit Firenze, Italië van Willem Haak - WaarBenJij.nu De bestorming van de Barcaccia - Reisverslag uit Firenze, Italië van Willem Haak - WaarBenJij.nu

De bestorming van de Barcaccia

Door: Willem Haak

Blijf op de hoogte en volg Willem

10 Maart 2015 | Italië, Firenze

Ha,

Alweer te lang geleden dat ik via deze weg wat van me liet horen. Het spijt me!

Ik woon inmiddels alweer voor twee maanden in Florence. Hoewel ik in het begin (net als in Bologna) met wat opstartproblemen te maken had, gaat het nu top. Ik doe genoeg leuke dingen, heb vrienden gemaakt en ook mijn Italiaans gaat nog steeds vooruit. Keerzijde van het verbeterde Italiaans is dat mijn (bijna) dagelijkse uurtjes op school nogal saai zijn. Waar het aan het begin echt om de basis ging, gaat het tijdens de lessen nu vooral om het perfectioneren van de oude stof. Doordat mijn lerares voor maart een nogal vervelende vrouw is, is dit vaak niet uit te houden en is mijn absentie wat hoger dan in de vorige maanden.

Buiten school ga ik vooral met Colombianen om. De meesten hiervan ken ik van school. Eentje woont er sinds twee weken bij me in huis en spreekt nog geen Italiaans, waardoor ik mijn Engels weer wat meer moet gebruiken. Desondanks is zijn komst heel chill. Waar ik eerst met een paar saaie dozen woonde, is er nu wat leven in de brouwerij en wordt de huiskamer wat meer gebruikt: House of Cards en Family Guy, jes jes.

Verder ben ik niet zo heel veel meer thuis te vinden en maak ik wat meer tripjes. Zo heb ik mijn oude vrienden in Bologna bezocht, was ik getuige van de Nederlandse bestorming van de Fontana della Barcaccia in Rome en kwamen mijn ouders me afgelopen weekend in Napels opzoeken. Niet verkeerd! Resultaat is dat ik van de grote Italiaanse steden enkel Turijn nog niet heb bezocht. Hier komt aan het eind van de maand verandering in. Plan is om met een groep naar Italië-Engeland in het Juventus-stadion te gaan en het ‘Fratelli d’Italia’ mee te zingen!!!

Zoals jullie niet anders hadden verwacht gaat er nog steeds veel geld uit aan het bezoeken van voetbalwedstrijden. Fiorentina speelt op dit moment erg goed, wat het extra leuk maakt naar zo veel mogelijk potjes te gaan. Donderdag staat het Europa League-duel met AS Roma op het programma. Wij zijn er natuurlijk bij. Maar da’s logisch.

Kus

p.s. Vanaf 10 april ben ik voor een week in Nederland. Ik ben beschikbaar. Misschien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Actief sinds 11 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1573
Totaal aantal bezoekers 6818

Voorgaande reizen:

13 September 2014 - 30 Juni 2015

Tussenjaar Italië

Landen bezocht: